Caută
Close this search box.

Dreptul la PENSIE – Revizuirea pensiei

Dreptul la PENSIE – Revizuirea pensiei in situatia unei decizii de pensionare sau recalculare a pensiei definitiva.
     Deciziile privind acordarea pensiei sau de recalculare a pensiei pot fi contestate in termen de 45 zile de la data primirii la instanta de judecata de la domiciliul pensionarului. Decizia de pensionare necontestata in termen este definitiva.
Daca in decizie se mentioneaza ca unele venituri sau adeverinte depuse la Casa de pensii nu au fost fructificate recomandarea este sa se apeleze la un avocat pentru contestarea deciziei in termenul legal.
Cand contestatia nu a fost facuta in termen sau ulterior se constata ca anumite venituri din adeverintele depuse la Casa de pensii nu au fost luate in calcul exista posibilitatea revizuirii pensiei.
     Drepturile de pensie ca urmare a revizuirii se pot obtine pe o perioada de trei ani anteriori formularii cererii de revizuire.
     Revizuirea pensiei nu se suprapune si nu este identica cu contestarea deciziilor de pensie, ci constituie un remediu distinct pentru ipoteza tipica a neutilizarii procedurii de contestare.
     Reglementarea institutiei revizuirii este o garantie a dreptului la pensie care nu permite perpetuarea pe tot restul vietii pensionarului a unor erori de stabilire a pensiei, chiar daca decizia de pensionare prin care au fost comise a ramas definitiva.
     Este optiunea legiuitorului, expres reglementata prin art.107 alin. 1 din Legea nr. 263/2010, sa permita revizuirea pensiei ulterior stabilirii acesteia. Aceasta se explica nu numai prin considerente de echitate, statul neputandu-se prevala pe termen nelimitat de beneficiul propriilor erori, cu efectul diminuarii propriilor obligatii succesive, dar si prin necesitatea respectarii principiului contributivitatii, potrivit caruia cuantumul pensiei are la baza contributiile de asigurari sociale.
     De altfel si Curtea Europeană a Drepturilor Omului a stabilit în mod constant în jurisprudenţa sa că drepturile de asigurări sociale cuvenite în baza contribuţiilor de asigurări sociale plătite constituie un bun patrimonial în sensul art.1 din Protocolul nr.1 al Convenţiei pentru apărarea drepturilor omului şi libertăţilor fundamentale.

Pentru consultanță și reprezentare juridică vă rugăm să ne contactați la 0740223714 sau ne puteți scrie la adresa tanase.avocat@gmail.com

Avocat
Tănase George Adrian

Alte articole:

PENSII. Valorificarea veniturilor brute.

In decursul desfasurarii activitatii majoritatea persoanelor au beneficiat si de alte venituri decat cele inscrise in carnetul de munca. Aceste venituri sunt inscrise in adeverintele eliberate de fostii angajatori fie sub denumirea de venituri/salarii brute fie sunt defalcate pe componente ce au diverse denumiri (sporuri, prime, indemnizatii, stimulente, etc).

Detalii »